Strona domowa

Monika Dêbicka, Hanna Koz³owska

ZAJÊCIA DLA DZIECI M£ODSZYCH


Dzieñ dobry kochane dzieci, dzisiejsze zajêcia zaczniemy od piosenki o zdrowiu. Ws³uchajcie siê dok³adnie, o czym ¶piewaj± Mi¶ i Margolcia, przyda wam siê to do dalszych zabaw.

  1. Pos³uchajcie piosenki pt. ? Fikaj±cy zuch?- Mi¶ i Margolcia

    https://youtu.be/SXpvsCdhIDc


  1. Gimnastykuj siê codziennie,
    Zobacz, jakie to przyjemne

    Ref.: W zdrowym ciele zdrowy duch,
    Poka¿, jaki z ciebie zuch.

    2. Raz przysiady, raz podskoki,
    Rêce w górê lub na boki,

    Ref.: W zdrowym ciele zdrowy duch,?.

    3. Mocne nogi, plecy proste,
    Raz fiko³ek, a raz mostek,

    Ref.: W zdrowym ciele zdrowy duch,?

 

  1. Nastêpnym naszym zadaniem bêdzie rozpoznanie i nazwanie dyscyplin sportowych. Popatrzcie na obrazki, ( je¶li jest to mo¿liwe mo¿na wydrukowaæ). Popro¶cie o pomoc rodziców i wspólnie spróbujcie nazwaæ dyscypliny sportowe. Zastanów siê na chwilê, który sport jest twoim ulubionym, wska¿ go paluszkiem i powiedz, dlaczego?

 

 

CO TO ZA DYSCYPLINA?

 

Wspania³a praca- gratulujê

 

  1. Czas na zabawê ruchow±. Zapro¶cie rodzeñstwo lub rodziców do wspólnej zabawy pt. ? Ka¿dy zuch lubi ruch ?. Popro¶ rodzica lub opiekuna, aby przygotowa³ na dywanie tor przeszkód: przechodzenie pod krzes³em, przechodzenie lub przeskakiwanie z gazety na gazetê, rzucanie pi³k± do kosza (pojemnika, pud³a), przechodzenie po linie z roz³o¿onej skakanki, okr±¿anie krzes³a. Wygrywa ten, kto najszybciej przejdzie tor przeszkód. Warto siê wzajemnie dopingowaæ!

 

  1. Kochane przedszkolaki, mam nadzieje, ¿e po du¿ej dawce sportu macie dobre humory. A jak nie to bêdziecie je mieæ, poniewa¿ czas na gimnastykê buzi i jêzyka. Wiadomo, i¿ ¶miech to zdrowie, a wiêc poproszê Was dzisiaj aby¶cie wraz z rodzicami udawali ró¿ne ¶miechy. Chcia³abym, aby¶cie za¶miali siê jak ma³a dziewczynka ( np. hi, hi, hi, hi, hi). Jak bêdzie ¶mia³ siê ch³opiec? (np. he, he, he, he), a jak bêdzie ¶mia³a siê dostojna pani w towarzystwie? (np. ha, ha, ha, ha). Mam nadzieje, ¿e siê uda³o. A wiêc pora na pokazanie jak ¶mieje siê starszy pan? ( np. hy, hy, hy, hy). Na pewno ka¿dy z Was wie jak ¶mieje siê Miko³aj? ( np. ho, ho, ho, ho). Jak sami s³yszycie mo¿na ¶miaæ siê ró¿nie a przy tym dobrze siê bawiæ. Wierzê, ¿e i Wy razem z rodzicami ¶wietnie siê bawili¶cie.
  1. Kochani, a teraz zadanie dla bystrych oczek-znajd¼ 5 szczegó³ów- karta pracy

  1. Popo³udniu zachêcam Was do sprawdzenia, o jakich sportach marz± dzieci z ró¿nych stron ¶wiata, ( je¶li jest to mo¿liwe mo¿na wydrukowaæ). Poproszê aby¶cie wodzili palcem lub kredk± po ¶ladzie a dowiecie siê, o jakiej dyscyplinie marzy³o ka¿de dziecko. ¯yczê udanej zabawy i mi³ego dnia.

MARZENIA O SPORCIE

Dziêkujê kochani za dzisiejsze zajêcia! laughing

 

 

ZAJÊCIA DLA STARSZYCH DZIECI


Gimnastyka zucha

 

  1. "Co by by³o, gdyby¶my w ogóle nie æwiczyli?" ? burza mózgów.

Rodzic zadaje pytanie i wys³uchuje wszystkich odpowiedzi. Jako podsumowanie trzeba zapytaæ dzieci, czy i dlaczego warto uprawiaæ sport.

 

  1. "Elementarz sportowy" ? wys³uchanie tekstu i rozmowa na jego temat.

Elementarz sportowy

Ka¿dy tata o tym wie:

Chcesz byæ zdrowy ? ruszaj siê!

Sport to bardzo wa¿na sprawa.

S± regu³y, jest zabawa.

Sprawd¼, co dobre jest dla ciebie.

Mo¿e rolki, koszykówka,

rower, pi³ka lub siatkówka,

biegi, sanki i ³y¿wiarstwo,

hokej, snowboard czy narciarstwo?

Mo¿e tenis lub karate?

Namów mamê, siostrê, tatê.

Wa¿na jest te¿ ta zasada

(to zaleta jest, nie wada):

nie s± wa¿ne tu medale,

lecz jak æwiczysz ? czy wytrwale,

czy szanujesz przeciwnika.

Jaki jeste¶, st±d wynika!

Sport nauczyæ mo¿e wiele.

Zdrowy duch jest w zdrowym ciele,

a z wszystkiego jedna racja:

gór± sport i rekreacja!

Edyta Pawlak

 

Po przeczytaniu wiersza rodzic rozpoczyna rozmowê z dzieæmi.

Mo¿na zadaæ pytania:

  • Jakie dyscypliny sportowe zosta³y wymienione w wierszu?
  • Dlaczego warto uprawiaæ sport?
  • Co oznacza zasada ?fair play??
  • Jaki sport jest waszym ulubionym i dlaczego?

 

  1. "Co to za dyscyplina sportu?" ? zabawa rozwijaj±ca percepcjê wzrokow± 

Rodzic opisuje wybrany przez siebie piktogram z obrazka z dyscyplin± sportow±, który ma na my¶li. Zadaniem dziecka jest wskazanie piktogramu i próba nazwania dyscypliny, z jak± siê wi±¿e.

Je¶li potrafi, mo¿e opowiedzieæ o jej g³ównych zasadach i na¶ladowaæ tê dyscyplinê.

 

  1. Co wiemy o sporcie? ? quiz dydaktyczny.

Zadaniem dzieci bêdzie potwierdzenie lub zaprzeczenie zdania podanego przez nauczyciela i odpowied¼ PRAWDA lub FA£SZ. Przyk³adowe zdania:

  • Jedn± z dyscyplin sportowych jest zabawa na placu. (NIE)
  • Do biegania jest potrzebne specjalne obuwie. (TAK)
  • Osoba, która zawodowo zajmuje siê sportem, to sportowiec. (TAK)
  • W pi³kê no¿n± mo¿na graæ gumow± pi³k±. (NIE)
  • Do gry w koszykówkê jest potrzebna specjalna pi³ka. (TAK)
  • Zasada ?fair play? polega na traktowaniu przeciwnika z szacunkiem. (TAK)

 

  1. Wstajemy, przebieramy siê w wygodne dresy i ruszamy siê!
  • "Dwa przysiady, obrót, skok!" ? Urwisowo ? piosenki dla dzieci (za³±cznik: tekst piosenki)

"Dwa przysiady, obrót, skok!"
Dwa przysiady
Obrót, skok!
Dwa tip-topy
Wielki krok
Trochê w lewo
Trochê w prawo
Stop!
I brawo! 


Kiedy tylko dzieñ siê zbudzi
I otworzysz oczy swe
Spójrz na wszystkich wokó³ ludzi
Ka¿dy sport uprawiaæ chce


Dwa przysiady
Obrót, skok!
Dwa tip-topy
Wielki krok
Trochê w lewo
Trochê w prawo
Stop!
I brawo!


Mo¿esz zagraæ w koszykówkê
Mo¿esz z kim¶ na ³y¿wy i¶æ
Tañczyæ, p³ywaæ na ¿aglówce
Tylko zrób to jeszcze dzi¶
Refren
Mama, tata powtarzaj±
¯e jest wa¿ny w ¿yciu ruch
A ja wiem to nie od dzisiaj
w zdrowym ciele, zdrowy duch!
Refren
Muzyka: Mi³osz Konarski

Zapro¶cie do zabawy mamê i tatê. Sprawd¼cie, kto najlepiej wykona uk³ad! Pamiêtajcie, ¿e ruch to dobra sprawa, bo w zdrowym ciele, zdrowy duch.

https://www.youtube.com/watch?v=fKECl8F-rCY

 

  • Zabawa z pi³k± w kolory

Stoj±c w kole podajemy do siebie pi³kê jednocze¶nie wypowiadaj±c nazwê wybranego koloru. Osoba ³api±ca musi uwa¿aæ na wywo³anie koloru czarnego, gdy¿ wtedy nie mo¿e nie z³apaæ pi³ki. Je¶li j± z³apie, klêka na jedno kolano (potem na dwa, siada "po turecku", jednym ³okciem dotyka ziemi, nastêpnie dwoma). Je¶li nastêpnym razem dziecko z³apie w dobrej chwili, mo¿na podnie¶æ siê o jeden poziom.

 

  • Zabawa ?Ska³a?

Rodzic stoi lub siedzi nieruchomo, a dziecko próbuje go przesun±æ.

 

  • Zabawa "Na ziemi zostaj±..."

Dziecko porusza siê do wybranej skocznej piosenki, na przerwê w muzyce wykonuje polecenia:

"Na ziemi zostaj±..."

-same pupy...

-nogi i rêce

-plecy...itp.

 

  • Zabawa ?Wspólne kroki?

Dziecko i rodzic staj± w parze. Dziecko opiera siê stopami na stopach doros³ego i próbuje utrzymaæ równowagê, gdy doros³y porusza siê z nim po pokoju.

 

  • Æwiczenia oddechowe z wykorzystaniem chusteczek higienicznych.

Dziecko siada skrzy¿nie. Otrzymuje jedn± chusteczkê higieniczn±. Zadanie polega na po³o¿eniu chusteczki przed sob± i stopniowym zwiêkszaniu si³y wydechu (najpierw lekko i stopniowo coraz silniej), by j± poruszyæ.

 

  1. "Puchar dla zwyciêzcy" 

Pokoloruj lub pomaluj farbami puchar dla zwyciêzcy ? jeste¶ super sportowcem. :)