Strona domowa

Hania Koz³owska, Monika Dêbicka

ZAJÊCIA DLA DZIECI M£ODSZYCH


 

Kto mieszka obok mnie?

Witam wszystkich rodziców i dzieci! :)

 Na powitanie zabawa ruchowa z kartami obrazkowymi. Wska¿cie paluszkiem kartê, która najbardziej Wam odpowiada i wykonajcie polecenie.

Lub zapraszam do zabawy z zwierz±tkami pt. ? Gimnastyka dla aktywnego smyka?

https://wordwall.net/pl/resource/1806735

Brawo!!! Nale¿± Wam siê oklaski.

  1. Kochani dzisiaj porozmawiamy sobie o tym, kto mieszka obok mnie. Dla wprowadzenia do tematu poproszê Was, aby¶cie podeszli do okna i rozejrzeli siê dok³adnie, kto jest Waszym s±siadem? Kto mieszka obok Was? Kto to jest s±siad?

Obejrzyjcie obrazki ró¿nych domów i poka¿cie, w jakich domach mieszkaj± Wasi s±siedzi?

A mo¿e mieszkaj± w takim domach?

Bardzo dobrze poradzili¶cie sobie z tym zadaniem to oznacza, ¿e wiecie doskonale, kto mieszka obok Was.

PAMIÊTAJCIE O POMOCY S¡SIEDZKIEJ I DOBREJ PRZYJA¯NI Z S¡SIADEM. POMOG¡ WAM W TYM DOMISIE, KTÓRE U¯YWAJ¡ ZWROTY GRZECZNOSCIOWE ? PROSZÊ, DZIÊKUJÊ, PRZEPRASZA?

 https://youtu.be/RlkSS7OcA1I

 

  1. My¶lê, ¿e pora troszkê siê poruszaæ, zapraszam do zabawy pt. ? Do s±siada?

Zapro¶cie do wspólnej zabawy rodzeñstwo oraz rodziców. Dzieci poruszaj± siê swobodnie po pokoju. Na has³o Puk, puk! Dziecko odszukuje w pokoju rzeczy, w które mo¿na zastukaæ, np. drzwi, szafkê, krzes³o, stolik. Podbiegaj± do niej i stukaj± mówi±c: Puk, puk! Wracaj± na dywan. Zabawê powtarzamy, za ka¿dym razem dziecko podbiega do innej rzeczy.

 

  1. A teraz nauczymy siê piosenki, w której brzd±ce biegn± do przedszkola.

https://youtu.be/dEzNOXd1-L0

S³owa piosenki pt. ? Biegnê do przedszkola?- ¦piewaj±ce Brzd±ce.

  1. Choæ na niebie s³oñce,

    ¶pi na bia³ych chmurkach.

   Wyskakujê z ³ó¿ka,

   jak z dziupli wiewiórka.

Ref. I chocia¿ wczesna pora,

       ja biegnê do przedszkola.

       I chocia¿ wczesna pora,

       ja bardzo cieszê siê.

  1. Auta ¶pi± w gara¿ach,

    a ptaszki na drzewach.

     Idê do przedszkola,

     tak weso³o ¶piewam.

Ref. I chocia¿ wczesna pora,

        ja biegnê do przedszkola,

        I chocia¿ wczesna pora,

        ja bardzo cieszê siê.

 

¦wietnie!!! Piêknie ¶piewacie.

 

  1. Pora na wspóln± zabawê. Zapro¶cie tatê, brata, siostrê i zbudujcie z klocków domy w Waszej okolicy. Przydadz± Wam siê do zabawy zwi±zanej z æwiczeniem oddechowym.
  2. Æwiczenie oddechowe ? ? Idziemy do domu?.

Po zbudowaniu dwóch, trzech budynków z klocków. Wyznaczamy trasê np. sznurkiem, plastelin± lub klockami. Zadanie polega na tym, ¿e trzeba przeprowadziæ pi³eczkê wyznaczon± trasa za pomoc± s³omki dmuchaj±c w pi³eczkê.

  1. Dla chêtnych i wytrwa³ych przedszkolaków propozycja zabawy plastycznej pt. ?Przywitaj siê z s±siadem?. Popatrz na obrazek poni¿ej, oto propozycje, w jaki sposób mo¿esz witaæ siê innymi. Popro¶ rodzica, aby pomalowa³ Ci farb± wewnêtrzna czê¶æ d³oni, nastêpnie odbij na kartce swoj± d³oñ. Gratulujê!!! Praca skoñczona.

    DZIÊKUJÊ ZA DZISIEJSZ¡ ZABAWÊ ¯YCZÊ MI£EGO DNIA DLA CIEBIE I CA£EJ RODZINY.

 

 

ZAJÊCIA DLA DZIECI STARSZYCH


 

Kto mieszka obok mnie?

 

            Witajcie Przedszkolaki. Czy potraficie odpowiedzieæ na pytanie:

"Jak nazywa siê kto¶ kto mieszka obok mnie?"

***** To s±siad. Ka¿dy z Was na pewno ma s±siada i to niejednego. Taki s±siad mo¿e staæ siê naszym najlepszym przyjacielem. :)

 

  1. "Mój s±siad" ? swobodne wypowiedzi dzieci.

Rodzic podejmuje rozmowê z dzieæmi na temat ich s±siadów. Przyk³adowe pytania do rozmowy:      

  • Czy ka¿dy ma s±siada?
  • Czy wy macie s±siada? Je¶li tak, to kto jest twoim s±siadem?
  • Czy s± jakie¶ korzy¶ci z posiadania s±siada?

Dzieci swobodnie odpowiadaj± i opowiadaj± o swoich do¶wiadczeniach.

 

  1. "Zostañ moim przyjacielem" ? os³uchanie z piosenk±.

Jaki jest nastrój piosenki? Jest ona weso³a czy smutna?

https://www.youtube.com/watch?v=K7i5YGNN4v8

Powtórzcie kilka razy za rodzicem tekst refrenu piosenki, a szybko zapamiêtacie i za¶piewcie sami.

Podczas s³uchania mo¿ecie poruszaæ siê do rytmu, klaskaæ lub graæ na instrumencie jaki posiadacie w domu.

 

Refren:

I na dobre i na z³e,

my dzi¶ przyja¼nimy sie.

Ty ty ja ja, ja i ty,

przyjaciele znaczy my! x 2

 

  1. "Tam gdzie mieszkam, przyjaciela mam..." ? zabawa z zakresu techniki ruchu rozwijaj±ca orientacyjê w przestrzeni.

W rytmie dowolnego instrumentu lub piosenki dziecko rytmicznie porusza siê po pokoju.

Gdy rodzic przestaje graæ, wypowiada has³o:

  • Witamy s±siada mieszkaj±cego po prawej stronie/lewej stronie
  • Witamy s±siada mieszkaj±cego z przodu/z ty³u
  • Witamy s±siada mieszkaj±cego u góry/na dole

dziecko wskazuje odpowiedni± stronê i udaje, ¿e wita siê z s±siadem.

 

  1. "W domu i obok domu" ? rysunek tematyczny

Dziecko otrzymuje obrazek konturowy domu (mo¿e byæ z otwieranymi okienkami).

W oknach narysuj siebie i pozosta³ych domowników z którymi mieszkasz, obok domu narysuj przyjació³/s±siadów i policz: Ile jest wszystkich razem?

 

  1. Zabawy z liter± ?t? i ?T?
  • Zapoznanie z obrazem graficznym litery 

 

- Rodzic prezentuje karty z liter± ?t? i ?T?. Dziecko próbuje kre¶liæ literê palcem po planszy, nastêpnie na stole, na pod³odze, na plecach rodzica. Podaje swoje skojarzenia zwi±zane z ich wygl±dem.

- Nastêpnie prowadz±cy wypowiada wyrazy rozpoczynaj±ce siê g³osk± ?t?. Dzieci próbuj± podaæ swoje przyk³ady wyrazów rozpoczynaj±cych siê t± g³osk±.

 

  • "Plastelinowe literki" ? dziecko wype³nia litery "t" i "T" kolorowymi kulkami plasteliny.