ZAJÊCIA DLA DZIECI M£ODSZYCH
Kto mieszka obok mnie?
Witam wszystkich rodziców i dzieci! :)
Na powitanie zabawa ruchowa z kartami obrazkowymi. Wska¿cie paluszkiem kartê, która najbardziej Wam odpowiada i wykonajcie polecenie.
Lub zapraszam do zabawy z zwierz±tkami pt. ? Gimnastyka dla aktywnego smyka?
https://wordwall.net/pl/resource/1806735
Brawo!!! Nale¿± Wam siê oklaski.
- Kochani dzisiaj porozmawiamy sobie o tym, kto mieszka obok mnie. Dla wprowadzenia do tematu poproszê Was, aby¶cie podeszli do okna i rozejrzeli siê dok³adnie, kto jest Waszym s±siadem? Kto mieszka obok Was? Kto to jest s±siad?
Obejrzyjcie obrazki ró¿nych domów i poka¿cie, w jakich domach mieszkaj± Wasi s±siedzi?
A mo¿e mieszkaj± w takim domach?
Bardzo dobrze poradzili¶cie sobie z tym zadaniem to oznacza, ¿e wiecie doskonale, kto mieszka obok Was.
PAMIÊTAJCIE O POMOCY S¡SIEDZKIEJ I DOBREJ PRZYJA¯NI Z S¡SIADEM. POMOG¡ WAM W TYM DOMISIE, KTÓRE U¯YWAJ¡ ZWROTY GRZECZNOSCIOWE ? PROSZÊ, DZIÊKUJÊ, PRZEPRASZA?
- My¶lê, ¿e pora troszkê siê poruszaæ, zapraszam do zabawy pt. ? Do s±siada?
Zapro¶cie do wspólnej zabawy rodzeñstwo oraz rodziców. Dzieci poruszaj± siê swobodnie po pokoju. Na has³o Puk, puk! Dziecko odszukuje w pokoju rzeczy, w które mo¿na zastukaæ, np. drzwi, szafkê, krzes³o, stolik. Podbiegaj± do niej i stukaj± mówi±c: Puk, puk! Wracaj± na dywan. Zabawê powtarzamy, za ka¿dym razem dziecko podbiega do innej rzeczy.
- A teraz nauczymy siê piosenki, w której brzd±ce biegn± do przedszkola.
https://youtu.be/dEzNOXd1-L0
S³owa piosenki pt. ? Biegnê do przedszkola?- ¦piewaj±ce Brzd±ce.
- Choæ na niebie s³oñce,
¶pi na bia³ych chmurkach.
Wyskakujê z ³ó¿ka,
jak z dziupli wiewiórka.
Ref. I chocia¿ wczesna pora,
ja biegnê do przedszkola.
I chocia¿ wczesna pora,
ja bardzo cieszê siê.
- Auta ¶pi± w gara¿ach,
a ptaszki na drzewach.
Idê do przedszkola,
tak weso³o ¶piewam.
Ref. I chocia¿ wczesna pora,
ja biegnê do przedszkola,
I chocia¿ wczesna pora,
ja bardzo cieszê siê.
¦wietnie!!! Piêknie ¶piewacie.
- Pora na wspóln± zabawê. Zapro¶cie tatê, brata, siostrê i zbudujcie z klocków domy w Waszej okolicy. Przydadz± Wam siê do zabawy zwi±zanej z æwiczeniem oddechowym.
- Æwiczenie oddechowe ? ? Idziemy do domu?.
Po zbudowaniu dwóch, trzech budynków z klocków. Wyznaczamy trasê np. sznurkiem, plastelin± lub klockami. Zadanie polega na tym, ¿e trzeba przeprowadziæ pi³eczkê wyznaczon± trasa za pomoc± s³omki dmuchaj±c w pi³eczkê.
- Dla chêtnych i wytrwa³ych przedszkolaków propozycja zabawy plastycznej pt. ?Przywitaj siê z s±siadem?. Popatrz na obrazek poni¿ej, oto propozycje, w jaki sposób mo¿esz witaæ siê innymi. Popro¶ rodzica, aby pomalowa³ Ci farb± wewnêtrzna czê¶æ d³oni, nastêpnie odbij na kartce swoj± d³oñ. Gratulujê!!! Praca skoñczona.
DZIÊKUJÊ ZA DZISIEJSZ¡ ZABAWÊ ¯YCZÊ MI£EGO DNIA DLA CIEBIE I CA£EJ RODZINY.
ZAJÊCIA DLA DZIECI STARSZYCH
Kto mieszka obok mnie?
Witajcie Przedszkolaki. Czy potraficie odpowiedzieæ na pytanie:
"Jak nazywa siê kto¶ kto mieszka obok mnie?"
***** To s±siad. Ka¿dy z Was na pewno ma s±siada i to niejednego. Taki s±siad mo¿e staæ siê naszym najlepszym przyjacielem. :)
- "Mój s±siad" ? swobodne wypowiedzi dzieci.
Rodzic podejmuje rozmowê z dzieæmi na temat ich s±siadów. Przyk³adowe pytania do rozmowy:
- Czy ka¿dy ma s±siada?
- Czy wy macie s±siada? Je¶li tak, to kto jest twoim s±siadem?
- Czy s± jakie¶ korzy¶ci z posiadania s±siada?
Dzieci swobodnie odpowiadaj± i opowiadaj± o swoich do¶wiadczeniach.
- "Zostañ moim przyjacielem" ? os³uchanie z piosenk±.
Jaki jest nastrój piosenki? Jest ona weso³a czy smutna?
https://www.youtube.com/watch?v=K7i5YGNN4v8
Powtórzcie kilka razy za rodzicem tekst refrenu piosenki, a szybko zapamiêtacie i za¶piewcie sami.
Podczas s³uchania mo¿ecie poruszaæ siê do rytmu, klaskaæ lub graæ na instrumencie jaki posiadacie w domu.
Refren:
I na dobre i na z³e,
my dzi¶ przyja¼nimy sie.
Ty ty ja ja, ja i ty,
przyjaciele znaczy my! x 2
- "Tam gdzie mieszkam, przyjaciela mam..." ? zabawa z zakresu techniki ruchu rozwijaj±ca orientacyjê w przestrzeni.
W rytmie dowolnego instrumentu lub piosenki dziecko rytmicznie porusza siê po pokoju.
Gdy rodzic przestaje graæ, wypowiada has³o:
- Witamy s±siada mieszkaj±cego po prawej stronie/lewej stronie
- Witamy s±siada mieszkaj±cego z przodu/z ty³u
- Witamy s±siada mieszkaj±cego u góry/na dole
dziecko wskazuje odpowiedni± stronê i udaje, ¿e wita siê z s±siadem.
- "W domu i obok domu" ? rysunek tematyczny
Dziecko otrzymuje obrazek konturowy domu (mo¿e byæ z otwieranymi okienkami).
W oknach narysuj siebie i pozosta³ych domowników z którymi mieszkasz, obok domu narysuj przyjació³/s±siadów i policz: Ile jest wszystkich razem?
- Zabawy z liter± ?t? i ?T?
- Zapoznanie z obrazem graficznym litery
- Rodzic prezentuje karty z liter± ?t? i ?T?. Dziecko próbuje kre¶liæ literê palcem po planszy, nastêpnie na stole, na pod³odze, na plecach rodzica. Podaje swoje skojarzenia zwi±zane z ich wygl±dem.
- Nastêpnie prowadz±cy wypowiada wyrazy rozpoczynaj±ce siê g³osk± ?t?. Dzieci próbuj± podaæ swoje przyk³ady wyrazów rozpoczynaj±cych siê t± g³osk±.
- "Plastelinowe literki" ? dziecko wype³nia litery "t" i "T" kolorowymi kulkami plasteliny.